2013. május 10., péntek

Aludni... csak aludni... veled


Esténként gyakran gondolok arra, hogy holnaptól semmi nem lesz ugyanolyan. Talán a Nap nem kel fel többé, más leszek, vagy történik valami azalatt a röpke 6-8 óra alatt, amíg lényegében öntudatlanul heverek néhány párna között kócosan.
De most puha, testmeleg karok szorítanak, hátam erős mellkashoz préselőik. Túl meleg van, de nem akarok mozdulni. Máskor kidugom a takaró alól a lábfejem, csak hogy hűtsem magam kicsit, most azonban túl kényelmes, túl biztonságos.
A Tv kék led lámpája zavarja a szemem, ami az álom sötétjéhez szokott.
Olykor, mikor az éjszaka közepén felébredek, nem tudom, hol vagyok. Máskor a falnak szorulva úgy érzem, nem kapok levegőt, mintha összenyomna egy szűk tér, nem tudok szabadulni, csak nehezen. Ilyenkor igyekszem szabályozni a tüdőm pánikszerű működését, miközben egy biztos pontot keresek. Egy szék sziluettjét, egy tükör különös csillogását, vagy a redőny résein keresztül betoluló utcai lámpa fényét.
Ám most van egy biztos pontom. Tisztán érzem. Még az sem baj, hogy zsibbad a jobb kezem, amin fekszem. Járulékos áldozat ez, ha valaki együtt alszik egy másik emberrel.
Lassan, ahogy hallgatom az egyenlete szuszogást a fülemnél, égni kezd a szemem. Hiába akarom elnyújtani ezt a békés pillanatot, a testem fáradt, én pedig kénytelen vagyok megadni magam a Holdnak, a sötétnek és a holnap várakozásinak.