2017. május 8., hétfő

Menet

Betettem a hátizsákomba egy könyvet, meg egy dzsekit, aztán vettem a tornacipőmet, és kiléptem az utcára. A Nap már lemenőben volt, fénye és ereje is csak alig, de azt éreztem, hogy mozdulnom kell, tenni egyik lábamat a másik után, hogy kiszabaduljak abból a 30 négyzetméteres lakásból, amit most otthonnak hívunk. Kellett a friss levegő, látnom kellett a várost, amit majd itt hagyok.
És ahogy mentem ki az erdő felé, rádöbbentem mennyire egyedül is vagyok, mikor L. nincs mellettem. Kivilágosodott előttem, hogy ebben a városban nekem már nincs senkim, mert mindenki elköltözött annak a bizonyos jobb életnek a reményében. Valami szorongásféle is motoszkált bennem, hogy hiába élek itt másfél éve, nem érzem magam teljesen otthon, hiszen még csak a szomszédjainkat sem ismerem. Ennek ellenére mentem töretlenül, nem akartam visszafordulni. Le szerettem volna ülni az egyetemnél egy padra, hogy miközben néhány oldalt elolvasok a könyvből, kikapcsoljon kicsit az agyam, és azt érezzem, hogy ebben a 200 ezres városban az az egyetlen pad csak és kizárólag az enyém.
Ez volt a saját búcsúmenetem, amiben elfogadtam, hogy ha egyszer mennem kell, akkor nem hezitálhatok, mert nem engedhetem, hogy a világom egyetlen városra zsugorodjon. Kávézókat akarok megismerni, hegyeket bejárni, folyókat, tavakat átúszni...
A családom szerint kalandor vagyok köztük, amire büszkének kellene lennem, mert milyen szép szó ez. Mégsem tudok neki örülni, hiszen úgy adták rám a kifejezést, hogy nem tudják: éjszakánként rettegek a legapróbb változástól is, hogy sírva mondom el esténként, mennyire félek is a nagy döntésektől és reggel mennyire nehezemre esik felkelni és újra meg újra elkezdeni egy napot.
Mintha kívülről nézném magam.

Még számomra is idegenek kicsit ezek a komoly gondolatok. Ezek a felnőttes dolgok, amikről évekkel ezelőtt azt hittem, sosem érnek utol, mert halhatatlan vagyok. Most mégis itt mocorognak bennem megállás nélkül, mint azok a giccses, örökmozgó delfinek a régi nappalik üvegasztalain.  
love, couple, and boy kép