2017. május 26., péntek

Várni

Hajnalban nézem a fürdőszobából beszűrődő fényt, és átfordulok feléd az ágyban. Hangosan horkolsz, én meg elgondolkodom rajta, hogy kicsit arrébb forgatlak. Meg is teszem, miután még néhány percig csak azt hallom. Reggel persze majd tagadni fogod, hogy horkolnál, de az a fontos, hogy Én tudom az igazat.
Néha még most is furcsa, hogy engem szeretsz. Mert mindenki azt mondja nekem, hogy milyen jóképű vagy, meg „szép” fiú. Én meg csak mosolygok, mert tudom, hogy tényleg így van. És büszke vagyok rá, mikor ott állsz a Nagytemplom előtt, és vársz a villamosmegállóban, napszemüveggel, borostával, fülhallgatóval.
Emlékszem, mikor sok sok hónappal ezelőtt még csak nézegettem a képeidet, és álmodoztam rólad, mint valami elcseszett tinilány. Aztán ott voltál mellettem, éreztem az illatod, megfoghattam a kezed. És mostanra hallgathatom minden reggel, ahogy békésen álmodsz. Jó ez a bizonyosság. Jó, hogy nem kell kételkednem magunkban. Jó, hogy együtt tervezzük az életünket, meg hogy segítesz amikor kell.
Félek, hogy lesz idő, mikor már nem lehetek önálló, és muszáj elfogadnom a felkínált támaszodat. Hiszen olyan régóta állok a saját lábamon, hogy már nem is emlékszem, hogyan kell nem így élni. Újra tudom én majd azt tanulni? Hogy fogom bírni? Ez az a félelem, amit a nők túlzott nagy önállósága okoz. Tele vagyunk sztereotípiákkal azok felé, akik nem dolgoznak, és a párjaik tartják el, pedig sosem lehet tudni, kinek miért nem akad egy zsíros munka a horgára.
Félek tőle, hogy elveszettnek érzem majd magam. Amikor ezeket újra meg újra elmondom neked, megnyugtatsz, hogy ne féljek. Bízzak abban, hogy most egy jobb időszak jön, mert megérdemeljük. És én elhiszem neked. Csak ilyenkor, hajnalban félek kicsit. Mikor a város még csendes, de a madarak már csiripelnek, én éberen, nyitott szemekkel nézem magunkat, mintha kívülről szemlélném az egészet. A lakást, az utcát, a munkáinkat, az életünket. És végül mindig rájövök, hogy a sok nehézség ellenére boldogan élünk, boldogabban, mint sokan mások. És ezért hálát kell adnunk. Olyan sokat vártam erre. 
hands, black and white, and couple kép